vrijdag 29 mei 2009

DertigersDilemma


Print E-mail
Een stuk over onze doelgroep, 25 - 35, dertigers. Weliswaar over het nu, en niet over 2020, maar misschien kunnen we dit meenemen in het bedenken van ons product. Ze zijn bezig met keuzes in hun leven, kinderen, reizen, carriere etc.
Waar we het over eens zijn is dat het een gemaksproduct moet zijn, innovatief, het moet het leven makkelijker maken voor deze eind 20'ers, begin 30'ers.

Ruby de Vreng - dinsdag, 05 mei 2009

Rond de dertig lijkt het wel permanent spitsuur in je hoofd. Grote beslissingen moeten worden genomen op het gebied van carrière, relaties, kinderen en huis.

Uit onderzoek van NetPanel blijkt dat het dertigersdilemma vooral wordt herkend bij andere dertigers. Ruim driekwart (77 procent) zegt in de omgeving te zien dat hun leeftijdsgenoten ermee worstelen, de helft ervaart het zelf. In de aanloop naar de dertig steken de meeste twijfels de kop op. Zo is de bijna-dertiger meer bezig met kinderen krijgen (32 procent), een verre reis maken (28 procent), de combinatie werk-gezin (27 procent) en het vinden van een partner (23 procent). Ook lijken ze meer te lijden onder de keuzemogelijkheden dan de echte dertigers. Late twintigers ervaren meer angst en onrust. Echte dertigers hebben dan wel minder onzekerheid maar hebben ook meer gebrek aan vrije tijd. Dertigers geven aan minder toe te komen aan tijd met vrienden (58 procent), ontspannen (55 procent), hun liefdesleven (45 procent) en het volgen van een cursus (38 procent). Zowel mannen als vrouwen erkennen het dertigersdilemma. Toch vinden mannen dat dertigers niet moeten zeuren. Vrouwen daarentegen voelen minder druk dan de heren om op de verschillende facetten van het leven uit te blinken.

www.netpanel.nl

Bron: www.eye.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten