maandag 25 mei 2009

Personalisatie is belangrijkste trend in marketingGebaseerd op: Advertising Age (28-4-2008)Consumenten hebben er grote behoefte aan met merken een vertrouwelijke band op te bouwen die ze het idee geeft bijzonder te zijn. Het antwoord van marketeers is personalisatie ofwel customization. Nieuw onderzoek van de Amerikaanse CMO Council onder 700 cmo`s en ceo`s van grote bedrijven noemt personalisatie dan ook de belangrijkste marketingtrend. Wereldwijd opererende bedrijven hebben baat bij een persoonlijke benadering van klanten die betrokkenheid creëert. Mass-marketing kan eenvoudigweg niet meer door de clutter van commercials, internet, e-mail en direct mail breken. Marketeers weten dit, maar toch zei 82,9% van de respondenten slechts op bescheiden wijze gebruik te maken van personalisatie. Niet meer dan 17,1% zei dit op uitgebreide schaal te doen. 18,3% geeft meer dan 20% van het marketingbudget uit aan gepersonaliseerde communicatie, 35% geeft er minder dan 10% aan uit en 24,9% weet niet precies hoeveel. De meeste ondervraagden erkenden dat er grote behoefte is aan op het individu gerichte marketing om meer klantentrouw, een betere besteding van het marketingbudget en een hogere response te bereiken. Toch is maar de helft van plan in de toekomst meer dan 10% van het budget aan gepersonaliseerde acties uit te geven. De belangrijkste reden lijkt de complexiteit van de benodigde data handling en infrastructuur te zijn.

Bron: http://www.mdweekly.nl/886424/personalisatie-is-belangrijkste-trend-in-marketing

Geen opmerkingen:

Een reactie posten